La CUP de Barcelona denuncia les retallades en sanitat a la ciutat

Aquesta propera tardor farà dos anys que el govern d’Artur Mas va inicar el  desmantellament dels serveis públics del Principat, una operació emmascarada darrere de la malanomenada política d'austeritat.

Els resultats d’aquesta política han fet estralls arreu de Catalunya, i a la nostra ciutat han suposat el tancament de les urgències nocturnes d’alguns centres d’atenció primària i la reducció de l’horari d’atenció de la majoria d'aquests, l’acomiadament de professionals sanitaris, el col•lapse dels serveis d’urgències dels hospitals degut al tancament de centenars de llits, l’augment de les llistes d’espera... en definitiva, la degradació de l’atenció sanitària.

Després de llargs mesos de lluites i protestes, a les que els governs han fet el sord, els ciutadans i ciutadanes hem pogut comprovar que, el què ens venen com un esforç col•lectiu per superar la crisi, ha esdevingut coartada per retallar drets i privatitzar serveis, tot enriquint l'elit empresarial i política del país. Això, a més a més, està suposant un augment de la precarietat en les condicions de vida i un empobriment dels i les treballadores.

És per això, que la CUP de Barcelona donem el tret de sortida amb la publicació que adjuntem, a la campanya que, arreu del país, la CUP durà a terme amb els següents objectius:

- Investigació dels comptes dels centres sanitaris; denunciant les situacions de corrupció, malversació de fons públics i irregularitats en les concessions de contractes a empreses privades.

- Recolzament i participació en totes les protestes i lluites engegades per plataformes de treballadors sanitaris, associacions de veïns i veïnes  i organitzacions del sector.

- Denúncia de la privatització sanitària i el desmantellament del servei de sanitat publica.

No podem permetre que el servei de salut públic, universal i d’alta qualitat assistencial del què disposem, guanyat amb l'eforç i lluita de generacions de treballadors, esdevingui un sistema al qual només els més rics hi puguin accedir.

Retallen per privatitzar, privatitzen per enriquir-se!

Candidatura d’Unitat Popular de  Barcelona
29 de maig de 2012