La CUP de Barcelona exigeix responsabilitats polítiques a Xavier Trias per l'actuació policial de la Guàrdia Urbana.

La CUP de Barcelona vol mostrar tot el seu suport a l'acampada de Plaça Catalunya en defensa de la consulta del 9 de novembre, una expressió genuïna de desobediència pel dret a decidir del poble de Catalunya. La CUP considera que tan sols amb la pressió popular sostinguda al carrer s'aconseguirà portar a la pràctica la consulta del 9 de novembre. Cal fer entendre al Govern de Catalunya que les demandes del poble no son negociables.

Els carrers i les places de Barcelona sempre han estat i seran espais de lluita popular en defensa dels drets dels catalans i les catalanes. La CUP de Barcelona reivindica el carrer com un lloc de socialització i empoderament veïnal.
Ahir a la nit un dispositiu policial conjunt dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de l'Ajuntament de Barcelona van atacar indiscriminadament l'acampada, totalment pacifica, a favor de la consulta del proper 9 de novembre, que reclama l'ús de la desobediència per poder materialitzar el dret a decidir a Catalunya. L'actuació policial va comportar violència gratuïta contra els i les manifestants i la requisa de les tendes d'acampada i altres materials de la protesta.
La CUP de Barcelona exigeix responsabilitats polítiques a l'alcalde Xavier Trias per l'actuació policial de la Guàrdia Urbana de Barcelona i per l'actuació dels Mossos d'Esquadra en una plaça de la nostra ciutat. L'alcalde Xavier Trias va fer ahir unes declaracions on defensava el dret dels ciutadans a manifestar-se de manera pacífica, i la mateixa nit oblidava aquests principis per carregar contra una concentració totalment pacífica.
Animem a participar de les mobilitzacions al carrer en defensa del dret a decidir. Volem votar i votarem!
La CUP recorda que només la mobilització sostinguda és la garantia que el proper 9 de novembre es celebri el referèndum, per això la diputada Isabel Vallet a fet una crida a 'ocupar places i carrers, cassola en mà, per deixar clar que aquest poble no s'arronsa davant de tribunals inquisitorials'.