La CUP de Barcelona proposa articular un front electoral a la ciutat per a les municipals de 2015

Es presenta en roda de premsa una proposta oberta, per construir un projecte de ruptura amb el “Model Barcelona”, que esdevingui una eina per als moviments i lluites populars de la ciutat

La I Trobada Popular Municipalista del 29 de març servirà com a espai per traçar una anàlisi compartida i definir les necessitats de la candidatura

La Candidatura d'Unitat Popular de Barcelona ha fet extensiva avui en roda de premsa la seva reflexió i proposta al voltant de la situació política de la ciutat al conjunt dels moviments populars i dels veïns i veïnes dels nostres barris. Durant la compareixença pública s’ha fet èmfasi en la coneguda situació de triple crisi –política, social i democràtica – que estem vivint també a nivell municipal, i la ofensiva que pateixen les classes populars en un moment d'extrema despossessió dels seus drets socials i polítics.

Davant d'aquesta situació, des de la CUP de Barcelona s’aposta per l'articulació d'un front electoral que pugui aglutinar referencialitats compartides amb els moviments i lluites populars de Barcelona.

Així, es veu necessari un projecte, també propi, per construir una candidatura per a les properes eleccions municipals de l'any 2015, que des de la imprescindible ruptura amb el model de ciutat vigent imposat durant dècades permeti abordar, de manera inicial, els següents objectius:

1. Presentar una batalla ideològica i política a nivell de ciutat, capaç de disputar l'hegemonia burgesa i neoliberal, i a la partitocràcia, sobre les bases d'un projecte de ruptura amb el “model Barcelona”, amb el marc jurídico-polític vigent, i que es vulgui un motor més de la transformació social als Països Catalans.

2. Esdevenir una interfície política per als moviments i lluites populars de Barcelona i els espais col·lectius d'unitat popular.

3. Obtenir representació al consistori barceloní i als districtes per articular un front de lluita més al servei de les classes populars de la ciutat.

És per això, que durant els propers mesos la CUP de Barcelona posarà en relleu la necessitat d'engegar un procés de construcció d'aquesta candidatura al conjunt de la ciutat i especialment als moviments i lluites populars de Barcelona.

Aquesta és una tasca que ja s’ha començat, i que es vol seguir duent a terme, amb la voluntat d'organitzar una trobada –la 1a Trobada Popular Municipalista, el dissabte 29 de març del 2014, a l'Escola Mossèn Jacint Verdaguer del barri de Poble Sec – centrada en traçar una anàlisi compartida de “Conjuntura política de la ciutat” que permeti definir les necessitats i voluntats d’una candidatura popular per a les eleccions de 2015, i que contribueixi a perfilar l'espai polític de la mateixa; així com l’elaboració d’una “Declaració política de compromís” per presentar una candidatura de ruptura amb el model Barcelona i que esdevingui un motor més per a la transformació social.

CUP de Barcelona, 15 de gener de 2014